آرشیو بهمن ماه 1396

دانستني‌هاي ناب را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

سه شنبه ۲۵ شهریور ۰۴

در مورد روانشناسي رنگ‌ها چه مي‌دانيد؟

۱۰۲ بازديد

1-اثر رواني رنگ هاي مختلف بر رفتار انسان:

آيا تا به حال دقت كرده ايد كه رنگ ها چقدر بر رفتار موجودات زنده تاثير گذار است؟

جالب است بدانيد رنگ هاي مختلف با توجه به موقعيتي كه از آن ها استفاده مي كنيد مفاهيم متفاوتي پيدا مي كنند.در اين كتاب با رنگ هاي القا كننده ي اعتماد،مرغوبيت كالا،هيجان و … آشنا مي شويد و همچنين ياد مي گيريد كه چه رنگ هايي براي توجيه محصولات گران قيمت بكار مي رود.

آيا ميدانستيد كه رنگ هاي مورد علاقه براي بازه هاي سني مختلف متفاوت است؟

آيا ميدانستيد كه علاقه خانم ها و آقايان به رنگ ها كاملا متفاوت است و براي اينكه بتوانيد محصولي را به گروه جنسيتي خاصي بفروشيد بايد به رنگ هاي جذب كننده آنها توجه كنيد؟

هرچند كه در جامعه‌ي امروزي زن و مرد با هم برابرند و حقوق يكساني دارند.اما در بحث بازاريابي و فروش،براي اينكه بتوانيد موفق شويد بايد بين اين دو تفاوت قائل شويد. انتخاب بهترين رنگ براي جذب مشتري به عوامل زيادي نظير جنسيت،سن،نوع محصول،شرايط فرهنگي و حتي قيمت محصول شما بستگي دارد كه در اين كتاب به تمامي اين مطالب پرداخته شده است.

2-كاربرد روانشناسي رنگ‌ها در بازاريابي اينترنتي و موفقيت تبليغات:

آيا با مفهوم بازاريابي رنگ ها و تاثير رنگ در تبليغات آشنا هستيد؟

آيا مي دانيد بهترين رنگ براي طراحي بنر تبليغاتي چه رنگي است؟

جالب است بدانيد كه امروزه بنرهاي تبليغاتي بسيار مورد استفاده قرارمي گيرند و شما بايد بدانيد كه اصول طراحي بنر براي تبليغ در سايت هاي اينترنتي با بنرهايي كه براي تبليغ در شبكه هاي مجازي نظير تلگرام و اينستاگرام استفاده مي شود، كاملا متفاوت است.

اگر كه از تاثير رنگ در فروش آگاه باشيد ديگر به هيچ وجه حاضر نخواهيد بود كه بر اساس سليقه و تمايلات شخصيتان از رنگ ها استفاده كنيد.

3-كاربرد روانشناسي رنگ ها در طراحي برند:

برند و لوگوي شما اولين و قدرتمندترين ابزار شما براي جذب خريدار است.به همين دليل بايد روي انتخاب رنگ بندي مناسب وسواس زيادي به خرج دهيد.در اين كتاب با مفاهيم رواني رنگ هاي مختلف آشنا مي شويد و همچنين ابزاري را به شما معرفي مي كنيم ،كه بتوانيد رنگ بندي مناسبي را براي طراحي برند خود انتخاب كنيد.

سفارش كتاب

4-رنگ بندي مناسب براي طراحي تصاوير محصول( جهت فروش در اينترنت و فضاي مجازي):

آيا مي دانستيد كه طراحي تصاوير محصول به عوامل زيادي از جمله جامعه هدف شما بستگي دارد؟

آيا مي دانستيد كه براي كالاهاي كم اهميت و ارزان قيمت از چه رنگ هايي بايد استفاده كنيد تا فروش شما افزايش پيدا كند؟

آيا مي دانيد كه رنگ مناسب تصميم به خريد را براي مشتري راحت تر مي كند؟

تاثير رنگ ها بر خريد مشتري را جدي بگيريد.فروشگاه هاي اينترنتي  بزرگ دنيا روي اين موضوع بسيار تحقيق مي كنند.متاسفانه در ايران توجهي به اين موضوع نمي شود، اما شما مي توانيد از اين وضعيت به نفع خود استفاده كنيد و با يادگيري تاثير رنگ در تبليغات ،از به رقيبان خود پيشي بگيريد.

5-كاربرد روانشناسي رنگ ها در طراحي وب سايت و فروشگاه اينترنتي:

روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت يك موضوع بسيار جدي است و متاسفانه بسياري از سايت ها اين موضوع را رعايت نمي كنند.زماني كه براي اولين بار روي بحث روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت تحقيق مي كردم متوجه ضعف بزرگي در سايت هاي ايراني شدم و به همين دليل مجبور شدم كه براي گسترش اطلاعاتم مقاله هاي انگليسي زيادي را ترجمه كنم.